Auteur Topic: Zelfgemaakte rapportages  (gelezen 3790 keer)

raben

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Zelfgemaakte rapportages
« Gepost op: april 15, 2014, 11:30:28 am »
In SpeedBalance kunnen ook zelf gedefinieerde rapportages aangemaakt worden.

Er zit een voorbeeld in de software. Dit is te bekijken door een voorbeeld-boeking en een voorbeeld rapport te maken.

Voorbeeld boekhouding:
Kies Bestand -> Nieuw; kies onder Groep 'Andere', onder Bestand 'Boekhoudingsoverzicht', onder Voorbeeld/Prototypes 'Voorbeeld boekhoudbestand met koppeling fin. verslag'.
Voorbeeld rapport:
Kies Bestand -> Nieuw; kies onder Groep 'Andere', onder Bestand 'Boekhoudingsoverzicht', onder Voorbeeld/Prototypes 'Financieel verslag voor vereniging'.

Nu kun je vanuit de boekhouding onder Rapporten -> Boekhoudingsoverzicht een Extern boekhoudingsoverzicht selecteren. Bij Groeperingskolom kies je Gr1.

Het resultaat: een mooi rapportje.

Helaas lukt het mij met geen mogelijkheid om een werkend rapport (hoe eenvoudig ook) te creëren voor een standaard dubbele boekhouding met BTW.
Heeft iemand zoiets al eens gemaakt? Zou ik dat dan mogen hebben? Vanuit een voorbeeld kom ik wel verder vermoed ik. Nu krijg ik telkens een rapport waarop het saldo niet staat en in de tekst van het tabblad staat 'Rekeningen [Kol. Segment Segment]', terwijl in het voorbeeld 'Rekeningen Rapport' staat.

Overigens; ik wil het rapport gebruiken om een standaard Jaarrekening te maken voor BV's, die rechtstreeks uit SpeedBalance bij de KvK gedeponeerd kan worden.

Iemand suggesties? Alles is welkom.

Rob

raben

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
EDIT: Zelfgemaakte rapportages
« Reactie #1 Gepost op: april 15, 2014, 01:55:31 pm »
Dit probleem blijkt in het meegeleverde voorbeeldbestand van een dubbele boekhouding met BTW te zitten!

Nadat ik de hele boekhouding heb overgezet in een nieuw boekhoudbestand (dus rekeningen, transacties, btw-schema, álles!), werkt het perfect!

Echt een krachtige extra. Nu nog even de verkorte Jaarrekening erin zetten :-)

hofinza

• Full Member
    • Bekijk profiel
    • Hofinza
Re: Zelfgemaakte rapportages
« Reactie #2 Gepost op: april 15, 2014, 02:04:27 pm »
Raben,

Is het een idee om dit rapport, nadat de KvK presentatie er ook in zit, te delen?

John
Advies en ondersteuning financieel administratieve zaken
Hofinza is SpeedBalance/Banana expert
Hofinza heeft veel handleidingen SpeedBalance beschikbaar; kijk in de shop.
www. hofinza.nl