Auteur Topic: Fout in het programma?  (gelezen 3810 keer)

Eef

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Fout in het programma?
« Gepost op: februari 09, 2016, 06:29:55 pm »
Net gestart met Speedbalance voor een stichting. Netjes de ontvangen rente ingevoerd bij transacties. En deze categorie nu maar een aparte code gegeven.
Daarnaast zijn er bankkosten 11,90 ingevoerd. 1 transactie, 1 andere categoriecode en toch als ik bij het overzicht van de categorieen kijk dan staat de rente ineens in de min en deze 11,90 bankkosten wordt een gek ander bedrag.
er gaat 6,10 af die nergens ingevoerd is. Je kunt in dit programma niet zien wat de formule is.
Vooralsnog word ik hier niet blij van of heeft iemand een idee wat hier gebeurd kan zijn???

Cosara

• Hero Member
    • Bekijk profiel
    • Cosara
Re: Fout in het programma?
« Reactie #1 Gepost op: februari 09, 2016, 07:09:14 pm »
Net gestart met Speedbalance voor een stichting. Netjes de ontvangen rente ingevoerd bij transacties. En deze categorie nu maar een aparte code gegeven.
Dat kan, maar daarna toch wel de opdracht "Rapporten" > "Boekhouding controleren" uitgevoerd? Toevoegingen/wijzigingen worden niet klakkeloos of automatisch geaccepteerd. Geen waarschuwing gekregen onderaan in het info-scherm?

Daarnaast zijn er bankkosten 11,90 ingevoerd. 1 transactie, 1 andere categoriecode en toch als ik bij het overzicht van de categorieen kijk dan staat de rente ineens in de min en deze 11,90 bankkosten wordt een gek ander bedrag. er gaat 6,10 af die nergens ingevoerd is. Je kunt in dit programma niet zien wat de formule is.
In het rekeningenschema worden inkomsten negatief in het rood weergegeven en uitgaven positief in het zwart. Bij het maken van een rapport komt alles weer goed.

Verder ...
bankkosten (én rente-kosten) behoren tot de uitgaven in de W&V-rekening.
rentebaten behoren tot de inkomsten in de W&V-rekening.
... met elk zijn eigen Grootboekrekeningnummer ... daar valt verder niets aan te berekenen, hooguit een beetje optellen.

Vooralsnog word ik hier niet blij van of heeft iemand een idee wat hier gebeurd kan zijn???
Geen fout in het programma, maar een verkeerde verwijzing en/of iets toegevoegd zonder controle.