Auteur Topic: SB start niet, direct library mist  (gelezen 2757 keer)

jnijkerk

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
SB start niet, direct library mist
« Gepost op: februari 11, 2017, 10:40:10 pm »
Als zeer kersverse nieuweling stuit ik op het probleem dat er ineens een dll mist. Tot mijn genoegen (???) zie  ik dat er meer mensen mee kampen. Als oorzaak wordt de anniverary Update van W10 genoemd, of het ontbreken van Visual ++ , ik heb zelfs mscrvt langs zien komen. Oplossing terug naar de versie vóór de Anniversary Update. Brrrrr, en ook nog gevaarlijk.

Opmerking: gebruik wegens de veiligheid altijd de laatste versie van het besturingssysteem. Bij iedere update worden veiligheidslekken en bugs gerepareerd.

De oplossing is heel simpel. Het systeem mist een dll genaamd < ext-ms-win-gdi-desktop-l1-1-0.dll  > . Dus zorg je dat deze er weer staat.

Kennelijk is na de W10 update het bestandje door M'soft verwijderd omdat het 'niet meer nodig was'. Logisch, SB is niet door Microsoft gecertificeerd, dus  ondersteunen ze het programma niet actief.

De enig echte oplossing:

Het bestand wat je moet hebben bevindt zich hier:

http://sourceforge.net/projects/owlnext/files/misc/anniversary-patch-for-owlnext.zip

Download het, sla het open en pak het uit. Er zijn twee smaken, 32 bit en 64 bit. Kies voor de 32 bits-versie, SB is, ook op een 64 bits machine, zelf ook 32 bits.

Kopieer het bestand (officieel hoort het ergerns anders) in de programmamap van SB in Program Files (X86). In de programmamap wordt het niet bij toekomstige udates van W10 aangetast.

Eigenlijk zou het in het installatiebestand van SB moetenzitten, maar het los kopiëren werkt ook.

Succes