Auteur Topic: debiteuren, crediteuren en factureren. ICP aangifte.  (gelezen 2479 keer)

jnijkerk

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
debiteuren, crediteuren en factureren. ICP aangifte.
« Gepost op: februari 13, 2017, 08:00:01 am »
Prachtig programma, ik sont er even versteld van. Maar wanneer je er dieper indukt komen er (schijnbare?) onvolkomenheden naar voren.

1. Ik mis een debiteuren en crediteurenbestand. Deze zijn van belang omdat daar de gegevens worden geadministreerd (zoals naw gegevens en btw-nummes voor afnemers in het buitenland) alsmede de openstaande posten en de factuurhistorie. Dit is mede van belang bij intracommunautaire transacties. Op de ICP aangifte moeten de btw-nummers van debiteuren worden geregitreerd.

2. Een btw-aangifte wordt gemaakt op basis van de btwe-bedragen. Mij is niet geheel duidelijk waar ik het onderdeel dat een uitdraai maakt van de (in mijn geval maandelijkse) btw-aangifte.

3. Een uitdraai met btw nummers en bedragen ten behoeve van de aangift ICP.

4. De wjze waarop een factuurlayout kan worden gemaakt alsmede de faturering.

Een artikelenlijst et artikelnummers waarmee de facturen kunnen worden gemaakt.

Ter infrmatie: Wij hebben ca. 800 crediteuren en 3000 debiteuren. DhhEt aantal artikelnummers voor diensten en goederen

jnijkerk

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: debiteuren, crediteuren en factureren. ICP aangifte.
« Reactie #1 Gepost op: februari 13, 2017, 08:09:25 am »
Oeps, ineens is mijn bericht weg zonder dat ik het heb willen plaatsen, het was nog niet af en niet gecorrigeerd op fouten.

Maar ik ga verder waar ik was gebleven:
Ter informatie: wij hebben ca 800 crediteuren en 3000 debiteuren. Het aantal artikelnummers (voor diensten en goederen) bedraagt ongeveer 600.

Het opnemen van debiteuren met naw gegevens in een grootboekrekeningschema , zoals ik in een voorbeeld zag, lijkt mij niet geheel accountantswaardig en behoorlijk onwerkbaar.

Ik ga er van uit dat ik hier iets over het hoofd zie, misschien kan iemand mij bijlichten?